يكی از نگرانیهای هميشگی در كلاسهای آیلتس، نداشتن ايده برای نوشتنه.
شركتكنندگان در كلاس آيلتس خيلی كمتر از نداشتن دايره واژگان وسيع يا اشتباهات گرامری حرف میزنند. بيشتر، بحث بر نداشتن ايده برای نوشتنه.
مثال: آيا دولتها بايد پول بيشتری صرف ساخت ريل كنن يا جادهها؟ حتی به فارسی هم، مقاله نوشتن در اينباره سخته. نيست؟ در اينباره راهحلهای زيادی توی كلاس آيلتس ارائه كردم و در اينباره در پستهای قبلی هم نوشتم.
يكی از راهحلها اينه:
آيلتس از ده سوژه خيلی كلی استفاده میكنه و موضوعاتی كه در آيلتس استفاده میشه، از يكی از اين ده سوژه سرچشمه میگيره. يک متقاضی آيلتس برای موفقيت در تسک ٢ بايد با جستجو در وبسايتهای مختلف برای هركدوم از اين سوژهها تعدادی مقاله پيدا كنه و بخونه. بيست تا سی مقاله برای هر سوژه. دستهبندیشده و مرتب. اينطوری با ايدههای زيادی درباره مثلاً سوژه آموزش يا سوژه توسعه شهری آشنا میشيم و وقتی يک موضوع مثل موضوع بالا بهمون میدن، چند تا ايدهی خوب به ذهنمون میرسه.
Dr. Mohammaditabaar
✔️ TESOL Qualified
✔️ English and IELTS instructor
✔️ IELTS Band: 8.5