راهنمای شرکت در کلاس‌های آنلاین

در ادامه تمام آنچه شما برای شرکت در کلاس آنلاین نیاز دارید به تفکیک و بصورت جامع توضیح داده شده است.

دسترسی سریع:

  • برای شرکت در کلاس آنلاین چه ابزار و امکاناتی نیاز است؟ (نمایش پاسخ)
  • چطور به کلاس آنلاین وارد شویم؟ (نمایش پاسخ)
  • برای شرکت در کلاس مشکل (صدا، تصویر، مرورگر و …) دارم. راه‌حل چیه؟ (نمایش پاسخ‌)

پیش‌نیازها

پیش‌نیازها

برای شرکت در کلاس آنلاین، به امکانات یا ابزار ویژه‌ای نیاز نیست. پیش‌نیازهای شما بصورت لیست در ادامه ذکر شده‌اند:

  1. گوشی موبایل یا تبلت با نسخه اندروید حداقل 6 یا نسخه iOS حداقل 12.2، لپ‌تاپ یا سیستم خانگی (PC)
  2. هندزفری (برای موبایل) یا هدست (برای لپ‌تاپ و PC)
  3. مرورگر به‌روز
    • دستگاه‌های اندروید آخرین نسخه مرورگر Google Chrome (دانلود) یا Firefox (دانلود)
    • دستگاه‌های iOS آخرین نسخه مرورگر Safari یا مرورگر Google Chrome (دانلود)
    • لپ‌تاپ و PC آخرین نسخه مرورگر Google Chrome (دانلود) یا فایرفاکس Firefox (دانلود)
  4. اینترنت با حداقل سرعت دانلود 1Mbp/s و سرعت آپلود 0.5Mbp/s (تست سرعت)

نکته: اگر برای شرکت در کلاس از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود برای پایداری ارتباط اینترنت، در صورت امکان به جای وای‌فای از ارتباط کابلی (LAN) استفاده نمایید.

دسترسی به کلاس

دسترسی به کلاس

برای شرکت در کلاس، می‌توانید دکمه نارنجی رنگ   کلاس آنلاین   در صفحه اصلی، یا این لینک را لمس و یا به روی آن کلیک نمایید. در صفحه جدید، مطابق فرایند زیر اقدام نمایید:

  1. نام کاربری و رمز عبور خود [که پیش‌فرض کد ملی شماست] را با کیبورد انگلیسی وارد نمایید.
  2. پس از ورود، فهرست کلاس‌های شما در صفحه قابل مشاهده است. برای ورود به کلاس مورد نظرتان، روی دکمه ورود به کلاس کلیک کنید.

توجه: پس از ورود به کلاس، گزینه Microphone (میکروفون) را انتخاب، و پس از آن Allow (مجاز) را بزنید تا به میکروفون شما دسترسی لازم داده شود.

برای شرکت در کلاس، می‌توانید دکمه نارنجی رنگ   کلاس آنلاین   در صفحه اصلی، یا این لینک را لمس و یا به روی آن کلیک نمایید. در صفحه جدید، مطابق فرایند زیر اقدام نمایید:

  1. نام کاربری و رمز عبور خود [که پیش‌فرض کد ملی شماست] را با کیبورد انگلیسی وارد نمایید. (صحیح: 1234567890غلط: 1234567890)
  2. پس از ورود، فهرست کلاس‌های شما در صفحه اول قابل مشاهده است. کلاس مورد نظر را با لمس [یا کلیک روی] نام، انتخاب نمایید.
  3. در نهایت در صفحه جدید، از طریق دکمه آبی رنگ Join Session به محیط کلاس وارد شوید.

توجه: پس از ورود به کلاس، گزینه Microphone را انتخاب، و پس از آن Allow را بزنید تا به میکروفون شما دسترسی لازم داده شود.

پیگیری رفع مشکلات

پیگیری رفع مشکلات

چند سؤال و مشکل رایج را در زیر پاسخ داده‌ایم:

علت بروز این مشکل، دسترسی نداشتن وبسایت به میکروفون شماست و پیغام زیر به شما نمایش داده می‌شود.

برای باز کردن دسترسی به روش زیر عمل کنید:

روی گوشی موبایل و تبلت

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Site settings (تنظیمات سایت) را باز کنید.
  4. قسمت Microphone (میکروفون) را باز کنید.
  5. در صفحه جدید روی آدرس‌های زیر کلیک کنید و آنها را از حالت Block (مسدود) به حالت Allow (مجاز) تغییر دهید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی پایین صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، Site permissions را باز کنید.
  4. در انتهای صفحه، قسمت Exceptions را باز کنید.
  5. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  6. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، وارد قسمت Microphone (میکروفون) شوید.
  7. وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

مرورگر سافاری (Safari):

  1. وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  2. اپلیکیشن Safari را انتخاب کنید.
  3. در بخش PRIVACY & SECURITY، دکمه مقابل Camera & Microphone Access را روشن کنید.

روی لپ‌تاپ و کامپیوتر

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Site settings (تنظیمات سایت) را باز کنید.
  4. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  5. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، از منوی کشویی مقابل Microphone (میکروفون) وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 خط) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Options را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، از منوی کناری Privacy & Security را باز کنید.
  4. از بخش Permissions، روی دکمه Settings در مقابل Microphone کلیک کنید.
  5. در پنجره جدید، از منوی کشویی روبروی آدرس‌های زیر، گزینه Allow را انتخاب کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir

علت بروز این مشکل، دسترسی نداشتن وبسایت به وبکم یا دوربین جلو گوشی شماست و پیغام زیر به شما نمایش داده می‌شود.

برای باز کردن دسترسی به روش زیر عمل کنید:

روی گوشی موبایل و تبلت

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Site settings (تنظیمات سایت) را باز کنید.
  4. بخش Camera (دوربین) را باز کنید.
  5. در صفحه جدید روی آدرس‌های زیر کلیک کنید و آنها را از حالت Block (مسدود) به حالت Allow (مجاز) تغییر دهید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی پایین صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، Site permissions را باز کنید.
  4. در انتهای صفحه، بخش Exceptions را باز کنید.
  5. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  6. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، وارد بخش Camera (دوربین) شوید.
  7. وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

مرورگر سافاری (Safari):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی پایین صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، Site permissions را باز کنید.
  4. در انتهای صفحه، بخش Exceptions را باز کنید.
  5. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  6. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، وارد بخش Camera (دوربین) شوید.
  7. وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

روی لپ‌تاپ و کامپیوتر

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Site settings (تنظیمات سایت) را باز کنید.
  4. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  5. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، از منوی کشویی مقابل Camera (دوربین) وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 خط) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Options را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، از منوی کناری Privacy & Security را باز کنید.
  4. از بخش Permissions، روی دکمه Settings در مقابل Camera کلیک کنید.
  5. در پنجره جدید، از منوی کشویی روبروی آدرس‌های زیر، گزینه Allow را انتخاب کنید:
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir

علت بروز این مشکل، مجوز نداشتن مرورگر، برای استفاده از دوربین یا میکروفون دستگاه شماست.

برای باز کردن دسترسی به روش زیر عمل کنید:

روی گوشی موبایل و تبلت

دستگاه‌های اندروید:

  1. وارد تنظیمات گوشی/تبلت خود شوید و به قسمت اپلیکیشن‌ها (برنامه‌ها) وارد شوید.
  2. مرورگر (Chrome یا Firefox) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جزئیات مرورگر، Permissions (دسترسی‌ها) را باز کنید.
  4. دکمه‌های روبروی Microphone (میکروفون) و Camera (دوربین) را روشن کنید.

دستگاه‌های iOS:

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی پایین صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، قسمت Site permissions را باز کنید.
  4. در انتهای صفحه، بخش Exceptions را باز کنید.
  5. در صفحه جدید، روی آدرس‌های زیر کلیک کنید.
    • https://b.safirelian.ir
    • https://b2.safirelian.ir
  6. بعد از باز کردن هریک از آدرس‌های بالا، وارد بخش Camera (دوربین) شوید.
  7. وضعیت دسترسی و مجوز را از Blocked به Allowed تغییر دهید.

روی لپ‌تاپ و کامپیوتر

ویندوز 10:

  1. از منوی استارت به Settings ویندوز وارد شوید.
  2. در پنجره‌ی Settings، قسمت Privacy را باز کنید.
  3. در صفحه جدید، از بین گزینه‌های ستون کنار، Microphone و Camera را انتخاب کنید.
  4. از بخش نمایش‌داده‌شده، گزینه‌های زیر را روشن کنید:
    • دکمه‌ی زیر Allow apps to access your microphone برای میکروفون
    • دکمه‌ی زیر Allow apps to access your camera برای وبکم
  5. در انتهای صفحه، مرورگر خود را از بین نرم‌افزارها بیابید و دکمه‌ی مقابل نام مرورگر را نیز روشن کنید.

این پیغام زمانی نمایش داده می‌شود که یکی از دو حالت زیر رخ داده باشد:

  1. مرورگر شما در آن لحظه چیزی جز سافاری، کروم و فایرفاکس باشد. (علت رایج)
    • به جای باز کردن لینک کلاس از طریق چت و…، مرورگر مناسب (3 مرورگر بالا) را باز کنید و آدرس سایت را بصورت دستی تایپ کنید.
    • وارد تنظیمات گوشی شوید > بخش اپلیکیشن‌ها (برنامه‌ها) را باز کنید > مرورگر پیش‌فرض گوشی را پیدا و انتخاب کنید > تنظیم پیش‌فرض مرورگر را حذف کنید.
  2. مرورگر شما یکی از موارد بالا باشد، ولی برای سال‌ها بروز نشده باشد. (دلیل نادر)
    • مرورگر خود را از طریق مارکت‌های معتبر (گوگل‌پلی، بازار، مای‌کت، اپ‌استور و…) بروزرسانی کنید.

علت بروز این مشکل این است که مرورگر پیش‌فرض شما برای باز شدن لینک‌ها، مرورگری جز سافاری، کروم یا فایرفاکس است و لینک‌ها با مرورگر خود گوشی باز می‌شوند.

برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

  1. به یکی از دو روش زیر، وارد صفحه اطلاعات اپلیکیشن شوید:
    • روش اول:
      • مرورگر پیش‌فر گوشی را بین اپلیکیشن‌ها پیدا کنید.
      • انگشت خود را روی آیکن اپلیکیشن نگه دارید تا یک منوی کوچک باز شود.
      • از بین گزینه‌های منو، گزینه App Info (اطلاعات برنامه) را انتخاب کنید.
    • روش دوم:
      • وارد تنظیمات گوشی شوید.
      • بخش اپلیکیشن‌ها (برنامه‌ها) را باز کنید.
      • مرورگر پیش‌فرض گوشی را پیدا و انتخاب کنید.
  2. در صفحه جدید، اپلیکیشن را از تنظیم به‌عنوان پیش‌فرض حذف کنید.

کوکی‌ها و کش، اطلاعات وبسایت‌هایی هستند که شما از آنها بازدید یا استفاده می‌کنید و روی دستگاه شما ذخیره می‌شوند. درصورتی‌که اطلاعات وبسایت تغییر کند، دستگاه شما به جای استفاده از اطلاعات جدید، تا مدت معینی از اطلاعات ذخیره‌شده روی خود استفاده می‌کند که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در بارگذاری وبسایت یا ورود به حساب کاربری شود.

برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

روی گوشی موبایل و تبلت

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Privacy and security () را باز کنید.
  4. قسمت Clear browsing data () را باز کنید.
  5. در صفحه جدید به تب Advanced (پیشرفته) بروید کارهای زیر را انجام دهید:
    • بازه زمانی را روی 24 ساعت گذشته قرار دهید.
    • فقط 2 گزینه Cookies and site data (کوکی‌ها و اطلاعات سایت) و Cached images and files (تصاویر و فایل‌هاش کش‌شده) را تیک بزنید.
    • دکمه آبی‌رنگ Clear data () را در انتهای صفحه بزنید.

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی پایین صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، از بخش Privacy and security قسمت Delee browsing data را باز کنید.
  4. فقط 2 گزینه Cookies (کوکی‌ها) و Cached images and files (تصاویر و فایل‌هاش کش‌شده) را تیک، و دکمه Delete browsing data را بزنید.

مرورگر سافاری (Safari):

  1. وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  2. اپلیکیشن Safari را انتخاب کنید.
  3. در بخش PRIVACY & SECURITY، گزینه Clear History and Website Data را لمس کنید.

روی لپ‌تاپ و کامپیوتر

مرورگر کروم (Google Chrome):

  1. روی دکمه منو (3 نقطه) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  3. در صفحه تنظیمات، Privacy and security () را باز کنید.
  4. قسمت Clear browsing data () را باز کنید.
  5. در صفحه جدید به تب Advanced (پیشرفته) بروید کارهای زیر را انجام دهید:
    • بازه زمانی را روی 24 ساعت گذشته قرار دهید.
    • فقط 2 گزینه Cookies and site data (کوکی‌ها و اطلاعات سایت) و Cached images and files (تصاویر و فایل‌هاش کش‌شده) را تیک بزنید.
    • دکمه آبی‌رنگ Clear data () را در انتهای صفحه بزنید.

مرورگر فایرفاکس (Firefox):

  1. روی دکمه منو (3 خط) در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.
  2. از منوی بازشده، گزینه Options را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، از منوی کناری Privacy & Security را باز کنید.
  4. از بخش Cookies and site data، روی دکمه Clear data کلیک کنید.
  5. در پنجره جدید، هر دو گزینه‌ی موجود را تیک، و دکمه Clear را بزنید.

به 3 روش می‌توان از طریق سیم‌کارت گوشی، روی لپ‌تاپ/سیستم دسکتاپ را به اینترنت متصل نمود. توجه داشته باشید که مسیر رسیدن به تنظیمات هر یک از این روش‌ها، با توجه به مدل گوشی، رابط کاربری و نسخه سیستم‌عامل متفاوت است.

1. از طریق Hotspot

اتصال از طریق Hotspot بصورت بی‌سیم و مشابه Wifi انجام می‌شود و دستگاه شما باید از “اتصال Wifi” پشتیبانی کند.

برای اتصال:

  1. ابتدا Wifi گوشی را خاموش، و دیتا را روشن کنید.
  2. وارد تنظیمات گوشی شوید و کلمه Hotspot را جستجو کنید.
  3. گزینه Portable hotspot یا Mobile Hotspot (یا عنوان مشابه) را انتخاب و روشن کنید.
  4. در همان صفحه، با انتخاب Mobile Hotspot یا Set up portable hotspot (یا بخشی با عنوان مشابه) برای شبکه اینترنت خود نام و Password انتخاب کنید.
  5. با لپ‌تاپ/سیستم خود، نام شبکه اینترنت گوشی را بیابید و با استفاده از رمزعبوری که برای آن مشخص کرده‌اید، به اینترنت متصل شوید.

 

2. از طریق USB Tethering

اتصال از طریق USB Tethering با استفاده از کابل رابط گوشی انجام می‌شود و پایدارتر است. تمام دستگاه‌ها این روش را پشتیبانی می‌کنند.

برای اتصال:

  1. ابتدا Wifi گوشی را خاموش و دیتا را روشن کنید.
  2. گوشی را از طریق کابل رابط به لپ‌تاپ/سیستم دسکتاپ متصل کنید.
  3. وارد تنظیمات گوشی شوید و کلمه Tethering را جستجو کنید.
  4. گزینه USB Tethering (یا عنوان مشابه) را انتخاب و روشن کنید.
  5. به محض روشن کردن گزینه بالا، پیغام شناسایی شبکه اینترنت جدید روی لپ‌تاپ/سیستم دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد.
  6. با انتخاب گزینه Yes به ویندوز اجازه دهید که تنظیمات لازم برای اتصال را انجام دهد و به اینترنت متصل شوید.

 

3. از طریق Bluetooth Tethering

اتصال از طریق Bluetooth Tethering با استفاده از بلوتوث گوشی انجام می‌شود و دستگاه شما باید از “اتصال بلوتوث” پشتیبانی کند.

برای اتصال:

  1. ابتدا Wifi گوشی را خاموش و دیتا و بلوتوث را روشن کنید.
  2. وارد تنظیمات گوشی شوید و کلمه Tethering را جستجو کنید.
  3. گزینه Bluetooth Tethering (یا عنوان مشابه) را انتخاب و روشن کنید.
  4. به محض روشن کردن گزینه بالا، پیغام شناسایی شبکه اینترنت جدید روی لپ‌تاپ/سیستم دسکتاپ شما ظاهر خواهد شد.
  5. با انتخاب گزینه Yes به ویندوز اجازه دهید که تنظیمات لازم برای اتصال را انجام دهد و به اینترنت متصل شوید.

درصورتیکه مشکل حل نشد یا مشکل دیگری دارید، می‌توانید با شماره‌های زیر در واتس‌اپ با پشتیبانی سفیرلیان در ارتباط باشید:

  1. محمدعلی زنده‌پی: 09011921129 (شروع گفتگو)
  2. عقیل فرهی: 09175541971 (شروع گفتگو)

شما همچنین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار AnyDesk، برای رفع سریع‌تر مشکلات خود به تیم پشتیبانی سفیرلیان دسترسی لازم را ارائه دهید.

  1. دانلود آخرین نسخه نرم‌افزار AnyDesk (نسخه ویندوز)
  2. دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن AnyDesk (نسخه اندروید)
  3. دانلود آخرین نسخه اپلیکیشن AnyDesk (نسخه iOS)

شرکت در وبینارها

شرکت در وبینارها

وبینارها و برخی از کلاس‌های سفیرلیان، بر روی بستر Adobe Connect برگزار می‌گردند. شرکت Adobe با ارائه نرم‌افزار و اپلیکیشن موبایل، استفاده از این بستر را ساده‌تر کرده است.

به دلیل تحریم‌ها، امکان دانلود این نرم‌افزارها فراهم نیست اما شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، نرم‌افزار مورد نیاز خود را دانلود نمایید:

  1. دانلود نرم‌افزار Adobe Connect برای سیستم عامل ویندوز
  2. دانلود نرم‌افزار Adobe Connect برای سیستم عامل اندروید
  3. دانلود نرم‌افزار Adobe Connect برای سیستم عامل iOS